اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی برای آبادانی بیشتر محدوده منفصل توس رونمایی از سند جامع آموزشی و فرهنگی آب در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری نقش کهن الگوها در زیست شهری تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) تکرار گرانی و کمبود بلیت در دهه کرامت امسال | کف قیمت بلیت سفر به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد، خیابان کوثر و سه راه خیام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مه گرفتگی در محور درگز - قوچان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد در یک صدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود
سرخط خبرها

خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری

  • کد خبر: ۱۴۲۳۴۷
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری
 سر فاصله زمانی مترو در خط ۲ قطار شهری مشهد بین هشت تا ۱۰ دقیقه است وقتی هم که قطار با تأخیر می‌آید راهبر قطار، در ایستگاه میدان شهید کاوه از کابین راهبری پایین می‌آید و چند دقیقه منتظر می‌ماند تا به اصطلاح مسافران جمع شوند. این چه روشی است، پس فرق مترو با اتوبوس در چیست؟ چرا در خط یک، برخی از ایستگاه‌های قطار شهری آسانسور ندارد؟ این موضوع برای تردد معلولان بسیار طاقت فرساست. چرا در خط ۲ قطار شهری فق دو آسانسور وجود دارد؟

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز، یک آسانسور آن بیشتر اوقات خراب است آن یکی هم معمولا بیشتر از چهار پنج نفر ظرفیت ندارد. کاش به جای این همه پله برقی در مترو آسانسور تعبیه می‌شد. مسافران در ایستگاه شهید کاوه با سرعت از هم پیشی می‌گیرند تا اولین نفر به آسانسور برسند. «بار‌ها مشاهده شده آقایان در واگن خانم‌ها روی صندلی می‌نشینند و وقتی هم اعتراض می‌کنیم باعث بروز تنش در مترو می‌شود بهتر نیست مأموران روی سکو‌ها در بدو ورود آقایان به داخل واگن خانم‌ها تذکر دهند تا موجب تنش بین مسافران نشود؟»

اختصاص ۳۰ واگن جدید به خط ۲

به دنبال پیگیری پیام‌های رسیده مردم به تحریریه صدای مردم، مدیرعامل بهره برداری قطار شهری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد یکی از شرکت‌های پیشرو در مهندسی معکوس است، به طوری که از هزار قطعه مورد نیاز هدف گذاری شده در مترو، توانستیم ۲۵ درصد از قطعات وارداتی را با مهندسی معکوس و ساخت داخل به ثمر برسانیم.

مجتبی زمانیان می‌گوید: درمجموع ۱۲۲ آسانسور در خطوط ۱ و ۲ وجود دارد که سه آسانسور ایراد فنی دارد، به لحاظ اینکه قطعات آسانسور وارداتی هستند و در تحریم هستیم تعمیر این آسانسور‌ها با تأخیر انجام شده است، اما در تلاشیم از طریق تأمین قطعات توسط شرکت‌های دیگر یا مهندسی معکوس این مشکل را برطرف کنیم.
او ادامه می‌دهد: درباره کاهش سر فاصله زمانی خط ۲، درمجموع شش رام قطار درمجموع سی واگن در آینده نزدیک به سیر حرکت این خط اضافه خواهد شد که با این اتفاق شاهد کاهش سرفاصله زمانی خط ۲ خواهیم بود.

افزایش آسانسور خط یک در دستورکار

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد بیان می‌کند: در خط یک علاوه بر پله خشک، آسانسور هم فعال است و در خط ۲ علاوه بر دسترسی پله معمولی، پله برقی و آسانسور موجود است، ولی فعلا برنامه‌ای برای افزایش آسانسور‌ها در خطوط قطار شهری نداریم.

زمانیان بیان می‌کند: در خط یک ایستگاه‌هایی آسانسور ندارند که نبود آسانسور برای افراد معلول و کم توان بسیار سخت است، بنابراین با بررسی‌های صورت گرفته در صورت تأمین بودجه، برنامه خرید آسانسور در برنامه‌های ما خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->